Post af Deleted den Jun 3, 2014 15:24:50 GMT 1
Lektion: Professor Shade stod allerede klar i klasselokalet, da eleverne trådte ind. Det var deres syvende og sidste skoleår, og i år skulle de for alvor bevise for ham, hvad de havde lært igennem de sidste 6. ”Så er det jo i år det sker alle sammen.. Og det er nu at I for alvor skal vise mig hvad I kan,” sagde han roligt. Det var næsten skræmmende, så roligt, at han kunne holde sig, for det lignede ham bestemt heller ikke at reagere på den måde. Han sad endnu en gang på bordet foran sig og med armene korslagte. ”I år skal I alle sammen op til Jeres F.U.T.. Og jeg er spændt på at se hvordan det går for mange af Jer,” tilføjede han, inden han roligt rejste sig op. ”Jeg er temmelig sikker på, at I alle kender historien om Harry Potter? Drengen som Overlevede? Drengen som ikke ville dø.. Han havde mange navne under den mørke tidsalder.. og det er vores fokus nu,” sagde han med en rolig stemme. Harry Potters navn dukkede op på tavlen bag ham. Det var måske en simpel opgave.. men med fokus på den mørke tidsalder, blev den omfattende.. meget, hvis de lagde det arbejde i det, som han forventede. ”Det her er et forarbejde, inden vi tager på udflugt senere i år. Jeg har planlagt meget til Jer. Med fokus på den mørke tidsalder.. det mørke som hvilede over det magiske samfund i frygtelig mange år, så ønsker jeg at I fortæller og redegøre for mig, hvad Harry Potters rolle var i at få det stoppet. I må gå i gang”
Lektie: Harry Potter
- Hvad gik profetien ud på?
- Hvad fik Voldemort til at søge efter Harry Potter frem for Neville Longbottom?
- Hvad kendetegner den mørke tidsalder?
- Hvilken rolle spillede Harry Potter i endelsen på den mørke tidsalder?
Bonusspørgsmål: Hvem fremsagde profetien?
Lektie: Harry Potter
- Hvad gik profetien ud på?
- Hvad fik Voldemort til at søge efter Harry Potter frem for Neville Longbottom?
- Hvad kendetegner den mørke tidsalder?
- Hvilken rolle spillede Harry Potter i endelsen på den mørke tidsalder?
Bonusspørgsmål: Hvem fremsagde profetien?